Τετάρτη, 11 Ιουλίου 2012

Επιστολή Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προς ΥΠ.ΟΙΚ σχετικά με τις καταληκτικές προθεσμίες υποβαλλόμενων δηλώσεων και καταστάσεων Οικονομικού Έτους 2012-11/7/2012

ΑΘΗΝΑ 11-07-2012
Αρ.Πρωτ. Εξερχομένου 077
Προς τον
Υφυπουργό Οικονομικών κ. ΓΕΩΡΓΙΟ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ
Κοινοποίηση:
· Γενικό Διευθυντή Φορολογίας κο ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟ
Θέμα: Η άποψή μας σχετικά με τις καταληκτικές προθεσμίες υποβαλλόμενων δηλώσεων και καταστάσεων Οικονομικού Έτους 2012
Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ,
Με την παρούσα θέλουμε να σας κάνουμε κοινωνούς των έντονων προβληματισμών μας, όχι των Μελών του Δ.Σ., αλλά των Συναδέλφων σε Πανελλαδικό επίπεδο ως προς το εφικτό της ολοκλήρωσης των παύσης φύσεως εργασιών και ηλεκτρονικών υποβολών εντός του Ιουλίου.
Οι προτάσεις μας προτάσσουν βέβαια το δημόσιο συμφέρον ως προς την επίλυση του δημοσιονομικού προβλήματος αλλά, εξ ανάγκης, λαμβάνουν υπ’ όψιν και τον ανθρώπινο παράγοντα, δηλαδή τις φυσικές δυνατότητες αυτών που θα εφαρμόσουν στην πράξη αυτά που η Πολιτική Ηγεσία ή οι Υπηρεσιακοί παράγοντες αποφασίζουν προσπαθώντας συγχρόνως να αποφύγουν τις συμπληγάδες των ανθρώπινων λαθών λόγω ιδιαίτερου φόρτου εργασίας σε σύντομη χρονική περίοδο.
Και σίγουρα ΔΕΝ πρέπει να αγνοήσετε τους εξής, κατ’ επανάληψη αναφερθέντες, στόχους μας:
  • Θέλουμε και μπορούμε να στείλουμε ηλεκτρονικά την συντριπτική πλειοψηφία των δηλώσεων φυσικών προσώπων, επομένως το Υπουργείο θα έχει πολύ πιο σύντομα τα στοιχεία που χρειάζεται
  • Οι πελάτες μας έχουν δικαίωμα να μπορούμε να αφιερώσουμε τον χρόνο που απαιτείται για την σωστή – από κάθε άποψη – σύνταξη και υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης
  • Εμείς και οι οικογένειές μας έχουμε δικαίωμα σε ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.
  • Οι παρατάσεις που δίνονται λόγω τεχνικών προβλημάτων να μην εξυπηρετούν μόνον το Υπουργείο
  • Οι παρατάσεις που δίνονται μετά την εκάστοτε τεκμηριωμένη άποψή μας πρέπει να εξυπηρετούν το Δημόσιο, τους Πελάτες μας και τον Κλάδο μας και να τεκμηριώνουν μια ειλικρινή διάθεση συνεργασίας από την πλευρά του Υπουργείου όταν δεν δίνονται με το σταγονόμετρο (ανά εβδομάδα ή ανά 15νθήμερο) και σίγουρα ΟΧΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΗΜΕΡΑ ή ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ.
Υπάρχει έστω και σε κάποιο σχεδιασμό μια συγκεντρωτική καταγραφή των εργασιών που απαιτούνται να ολοκληρωθούν (από τον Κλάδο) εντός του Ιουλίου;
Έχει αξιολογηθεί ότι ταυτόχρονα εντός του Ιουλίου έχουμε : Φ.Π.Α. Β’ τριμήνου και Ιουνίου 2012, υποβολή Α.Π.Δ. – Ι.Κ.Α. για Β΄ τρίμηνο κλπ ;
Το Υπουργείο προσδοκά εξοικονόμηση μερικών εκατομμυρίων ευρώ από την ηλεκτρονική υποβολή ενώ εμείς απλά διεκδικούμε το δικαίωμα να δουλέψουμε χωρίς το άγχος των λαθών που εύκολα (πλέον) μπορούν να μας καταστήσουν υπόλογους για «φοροδιαφυγή».
Είναι βέβαια σημαντικό να τονίσουμε ότι οι προτάσεις μας στηρίζονται στην αναγκαία προϋπόθεση ότι το «Νέο Taxis» θα λειτουργεί ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ για όλο το βασικό χρονικό ωράριο εργασίας (08:00 – 21:00) ΓΙΑ ΚΑΘΕ φορολογικό αντικείμενο (και όχι π.χ. μόνον από 20/7-26/7 για την ηλεκτρονική υποβολή του Φ.Π.Α.) για να μπορούμε να στέλνουμε κάθε δήλωση που θα ετοιμάζουμε όταν την ετοιμάζουμε και όχι όταν «το σύστημα είναι ανοικτό».
Προτείνουμε λοιπόν και ζητούμε να ανακοινώσετε πολύ – πολύ σύντομα τις εξής προθεσμίες :
1. Οι Δηλώσεις Φυσικών Προσώπων μέχρι 20/8/2012 - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή
2. Περιοδικές Φ.Π.Α. Β΄τριμ. 2012 μέχρι 30/7/12
3. Περιοδικές Φ.Π.Α. Ιουνίου 2012 μέχρι 30/7/12
4. υποβολή των ειδικών σημειωμάτων αυτοελέγχου Φ.Π.Α μέχρι 31/08/12
5. υποβολή Ε9 της 01/01/2012 μέχρι 30/09/12 (το σύστημα δεν άνοιξε ακόμη)
Παρακαλούμε επίσης να τροποποιηθούν οι σχετικές διατάξεις ώστε να είναι δυνατή η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ της διαδικασίας απόκτησης κλειδαρίθμου από τα φυσικά πρόσωπα – ΜΗ επιτηδευματίες μέσω των Λογιστών – Φοροτεχνικών που έχουν πιστοποιηθεί για τον ρόλο του Λογιστή από την Γ.Γ.Π.Σ.
Ο Κλάδος θέλει και μπορεί να είναι αρωγός στην προσπάθεια για την ενίσχυση των Δημοσίων Εσόδων, όμως ΠΡΕΠΕΙ να αντιμετωπισθούμε σαν ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ και ειδικά για το 2012 που είναι έτος ριζικών αλλαγών, απαιτείται να υπάρχει μια στενότερη ανταλλαγή απόψεων, παρατηρήσεων και προτάσεων προς όφελος όλων των μερών.
Διατελούμε με εκτίμηση
για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Πανίδης Αβραάμ Πατέλης Γ. Νικόλαος